Nicky Romero

WordPress als social media powerhouse inzetten. Deze Nederlandse DJ doet ’t voor!

Terwijl zijn aanhang op social media kanalen in razend tempo groeide tot honderdduizenden en vervolgens miljoenen, presenteerde de Nederlandse DJ Nicky Romero alleen z’n muziek en persberichten. Platenlabel Protocol Recordings vond het tijd voor een nieuw jasje en het was gelijk duidelijk dat z’n website het epicentrum van alle social media kracht moest worden.

Koppelingen

Samen met het team van Protocol ontwikkelde Van Ons een prettige website in een look-and-feel die bij de DJ past. Opvallend zijn een aantal koppeling waardoor bijvoorbeeld de hele voorpagina automatisch volstroomt met posts vanaf z’n Twitter, Facebook, Instagram, YouTube en Soundcloud accounts.

Of neem de tourpagina, een praktisch overzicht van alle aankomende optredens van Nicky Romero. Die informatie is afkomstig uit Bandsintown, de informatie werd daar al beheert dus dan is een koppeling op z’n plaats. De locatie data uit Bandsintown komt vervolgens bij de Google Maps API terecht waardoor alles gelijk op een grote wereldkaart staat. Zonder tussenkomst van een redactie is de site toch up to date.

Klaar voor de toekomst

Uiteraard zijn nieuwe tracks en nieuwsartikelen ook eenvoudig te beheren. Voor grotere campagnes – bijvoorbeeld om een nieuwe single te promoten of z’n eigen game in de schijnwerpers te zetten – is het ook mogelijk een full homepage take-over te doen. De nieuwe site van Romero is zo een handige samensmelting van automatische content generation en de vrijheid van WordPress.

Koffietijd / Talpa
Let It Grow

Samenwerken aan jouw groei?

Praat nu met een van onze online producers!

Gauke

Online Producer