Hoe veilig werk jij? - Ministerie van SZW en TNO - Van Ons - WordPress bureau Amsterdam

Hoe veilig werk jij? – Ministerie van SZW en TNO

Een online marketing campagne voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en TNO

Ga naar de site

Binnen onze campagnes is het altijd belangrijk flexibel te zijn en in te spelen op actuele ontwikkelingen, en die werkwijze past bij Van Ons. Het is prettig samenwerken met een bureau dat die extra stap altijd zet.

Loeki Westerveld – BKB | Het campagnebureau
Lees de volledige review

In opdracht van campagnebureau BKB uit Amsterdam ontwikkelde Van Ons de website “Hoe veilig werk jij?” voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en TNO. Van Ons heeft meegedacht op het gebied van online marketing en dan in het bijzonder over het opzetten van een professionele e-mail funnel.

Informeren over veilig werken

Welke risico’s loop ik als ik met gevaarlijke stoffen werk? Waar moet ik op letten en waarvoor is mijn werkgever verantwoordelijk? De website “Hoe veilig werk jij” is bedoeld om dit soort vragen van de bezoeker te beantwoorden en deze goed te informeren. Zo kunnen werknemers zich beter beschermen tegen de gevaarlijke stoffen waarmee ze op hun werk in aanraking komen.

Van Quiz naar online marketing funnel

Om alle tips en informatie op een leuke en catchy manier over te brengen wordt gebruik gemaakt van een quiz. De gebruiker krijgt zeven multiple choice vragen die gaan over het werken met gevaarlijke stoffen. Na het invullen van deze zeven vragen ziet de gebruiker hoeveel vragen hij goed of fout had. Onderaan wordt de bezoeker gelijk getriggered om in te schrijven voor de e-mail funnel. In deze e-mail funnel krijgt de bezoeker elke drie dagen een e-mail met verdiepende informatie.

Spread the word: nodig een collega uit

Als de bezoeker zich heeft ingeschreven op de e-mail funnel, krijgt hij na het inschrijven gelijk de mogelijkheid ook een collega aan te melden. Op deze manier wordt de awareness van de campagne vergroot via de gebruikers die de campagne al gezien hebben.

De belangrijkste learnings van e-mail marketing

Een e-mail funnel opzetten is een intensief karwei, maar als het eenmaal staat en de eerste bezoekers schrijven zich in, dan zie je snel een verbluffend resultaat. Bezoekers die in de funnel zitten schrijven zich nauwelijks uit en hoe interessanter de content, hoe hoger de clickrates. Ongeveer een kwart van de aanmeldingen in de “Hoe werk ik veilig” funnel komen via de “nodig een collega uit” functionaliteit. Aanbeveling van bekenden blijkt dus een effectief middel in het vergroten van bereik.

De sleutel van een effectieve funnel opzetten is om de acties die verwacht worden van de gebruiker zoveel mogelijk in stukken op te breken. Iemand kan alleen een collega uitnodigen voor de funnel nadat hij zichzelf heeft aangemeld voor de funnel. Zo beperk je de keuzes die de gebruiker moet maken en leg je focus op één relevantie actie van de gebruiker per keer.

Drip en WordPress

De e-mail funnel is gerealiseerd in Drip en de campagnesite is opgezet in WordPress. De integratie tussen deze twee systemen is vlekkeloos. Aanmeldingen op de funnel worden ingeschoten in Drip en vanaf dat moment treedt de vooraf geconfigureerde e-mail flow in werking. Drip houdt nauwkeurig statistieken bij en biedt bijzonder veel mogelijkheden om gebruikers in de funnel te segmenteren. Deze krachtige combinatie van tools en de inzet van relevante content maakt van deze e-mail funnel een enorm succes in termen van conversie en bereik.

Wat begon met een idee voor een online test, is uitgegroeid tot een e-mailfunnel waar je voor verschillende sectoren op maat gemaakte tips van ons krijgt. Daar zijn we trots op. Van Ons denkt actief met ons mee over de beste manier om deze online test en e-mailfunnel continu aan te passen, zodat ze zo relevant en makkelijk mogelijk zijn voor onze doelgroepen. Binnen onze campagnes is het altijd belangrijk flexibel te zijn en in te spelen op actuele ontwikkelingen, en die werkwijze past bij Van Ons. Het is prettig samenwerken met een bureau dat die extra stap altijd zet.

Loeki Westerveld – BKB | Het campagnebureau

Amsterdam UMC

Samenwerken aan jouw groei?

Praat nu met een van onze online producers!

Robert van Eekhout

Oprichter