Actiesite KNVB en Sligro

Om opvolging te geven aan hun samenwerking omtrent gezond eten in voetbalkantines sloegen de KNVB en Sligro in 2017 wederom de handen ineen voor een campagne. Onder de naam ‘Kampioenskeuze’ worden amateurvoetballers gevraagd naar hun eetgewoontes voor en na een wedstrijd. Op basis van die gegevens krijgen ze te zien of dat een gezonde keus is of niet en wat de alternatieven zijn.

In anderhalve week werd het hart van de actie – de actiesite – neergezet. Twee virtuele kampioensschalen die met virtueel eten gevuld kunnen worden. Op basis van het gekozen eten krijg je een score waaruit blijkt hoe gezond dat is, een bijbehorende GIF-animatie illustreert dat:

Niet zo goed:

Wel goed:

Deelnemers kunnen hun resultaat vervolgens eenvoudig delen op Facebook en Twitter of hun unieke schalen delen via Instagram. Zij maken daarmee kans op mooie prijzen, waaronder een wedstrijd met hun club tegen ex-internationals.

Ter activatie kunnen deelnemers ook stemmen ontvangen op hun inzending, de stemmers maken zo ook weer kans op mooie prijzen.

– – –

Van Ons maakte ontwerp en techniek van www.kampioenskeuze.nl, concept en content zijn van Share Force One.

Exact Webshop
ConnectPush

Samenwerken aan jouw groei?

Praat nu met een van onze online producers!

Bas van der Lans

Founder